روز جهانی کباب

ایا می دانید روز جهانی کباب هم داریم؟ در حال حاضر مطابق وب‌سایت Days of The Year، روز  ۱۰ ژوئیه (۲۰ تیر) تعیین شده است در حالیکه وب‌سایت Turkish Airlines و گوگل روز ۱۴ ژوئیه (۲۴ تیر) و وب‌سایت Ubereats روز ۱۲ ژوئیه (۲۲ تیر) را روز جهانی کباب نامیده اند.

اینکه بگوییم کدام روز دقیقا روز جهانی کباب است، پاسخ مشخصی ندارد، اما آنچه مهم است این است که این روزها، روزهای کباب هستند و به همین مناسبت می خواهیم تاریخچه کوتاهی از کباب بگوییم.

کباب تاریخچه‌ای طولانی دارد و سال‌های بسیاری است که مردمان خاورمیانه گوشت را روی آتش کباب کرده و آن را می‌خورند. در واقع می‌توان از خاورمیانه بعنوان زادگاه کباب نام برد. در بسیاری از منابع تاریخی ایرانی از مشروطه تا ناصرالدین شاه، می‌توانیم نقش کباب را ببینیم.

تاریخچه کباب با تبریز نیز مرتبط می شود به این صورت که گفته می‌شود هنگامی که یکی از مشروطه‌ خواهان در تبریز مشغول به سخنرانی بوده است،‌ فردی که چلوکبابی داشته می‌پرسد که مشروطه یعنی چه؟ و سخنران می‌گوید که مشروطه یعنی چلوکباب ارزان و سپس با دستش طول کباب را بسیار بلند نمایش می‌دهد و می‌گوید کبابی به این طول و به قطر بازوهای درشت من.

دیدگاهی ثبت نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.